wtorek, 7 kwietnia 2015

Blogerko! Pomóż i zanalizuj moją dietę!

Blogerzy!

Jakiś czas temu byłam na diecie ułożonej przez "dietetyka". Współlokatorka schudła na podobnej, tyle, że ułożonej pod jej potrzeby koło 13 kilo (z czego 5 już wróciło). Nie kosztowała dużo, więc poprosiłam tego trenera o dietę dla siebie, podałam wymiary, wagę i wszystko o co prosił. Dostałam to co widzicie poniżej. Już po 2 tygodniach spadło mi 2 kilo (oczywiście ćwiczyłam), ale czułam się, jakby mnie coś rozjechało. Do obiadu chodziłam głodna, a gdy dochodziło do obiadu nie byłam w stanie zjeść go całego. Do tego zaparcia, wieczne zmęczenie, a trzymałam się jej co do grama. Dieta ponoć ma przeliczone makroskładniki.

Pytanie do Was: co jest nie tak z tą dietą, poza tym, że jest niesmaczna (gotowany kurczak, fuj fuj fuj). Piszcie wszystko co zauważycie w komentarzach :)
 
Trochę o samej diecie: miałam do wyboru dwa "menu", rano miałam wybierać jedno i lecieć nim do końca dnia. Dieta zamawiana była typowo pod odchudzanie, miałam co 3 tygodnie zgłaszać się po nową. 

25 komentarzy:

  1. Hej!
    Zobacz jadlospisy ukladane przez Malgosie z qchenne-inspiracje.Z nia chudnie sie trwale i zdrowo!;);)
    Sama zamawialam u niej indywidualna diete przy artrozie i Jestem bardzo zadowolona.
    Polecam
    Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zajrzałam i faktycznie to wszystko wygląda dużo lepiej niż dieta, na której byłam :)

      Usuń
  2. Jak dla mnie ostatni posiłek za wcześnie, chyba że idziesz spać o 20. Na kolacje białko najlepiej, jogurty 0% nie są wcale takie zdrowe, tłuszcz jest potrzebny, aby organizm przyswajal witaminy rozpuszczalne w tłuszczach. Śniadanie musi być pożywne, to posiłek, który da nam kopa na resztę dnia. Pierś zawsze możesz ugrillowac, albo zrobić na parze przyprawiona :) powodzenia życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie jesz za mało, może zasugerujesz się moim jadlospisem z którym schudłam i utrzymuje wagę :) na śniadanie owsianka z owocami i orzechami lub dżemem domowym,na drugie śniadanie owoce, jogurt naturalny, wafle ryżowe, obiad kasza gryczana, jęczmienna, ryż, kurczak smażony bez tłuszczu, ryba, warzywa, po obiedzie jakiś owoc, na kolację jajka i warzywa, życzę powodzenia i polecam jadlospisy chodakowskiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, również jestem zwolenniczką owsianki na śniadanko!

      Usuń
    2. Molly, Twoja dieta, choć prosta brzmi dużo lepiej niż to moje postne coś :)

      Usuń
  4. Jak dla mnie trochę beznadziejnie, sama mam za sobą 20 kg, bez głodzenia się i mimo tego,że zaczynałam jako nastolatka (mam dopiero 19 lat) to wydaje mi się, że moja dieta była jakaś bardziej zbilansowana i racjonalna :D Bo dwie kromki chleba z dżemem na śniadanie albo jogurt i muesli chyba mają mniej wartości odżywczych niż sałatka owocowa albo owsianka (+ zapychają i sycą na dużo dłuższy czas!). Ponadto w ogóle w tej diecie jakoś dużo chleba, a jest bardzo dużo substytutów o podobnej kaloryczności..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czym zastępujesz chleb? Na tej diecie już nie jestem od dawna, ale chciałabym umieć nie musieć jeść czasem chleba :)

      Usuń
  5. Cześć, jestem dietetykiem, trafiłam na Twojego bloga ze spisu blogów o odchudzaniu. Niestety uważam, że jadłospis jest źle zbilansowany (podejrzewam, że poniżej Twojej podstawowej przemiany materii). Przede wszystkim, śniadanie składające się z chleba i dżemu to nie jest dobrze zbilansowane śniadanie - brakuje białka i zdrowych tłuszczy. W kolacji dominują węglowodany, a tu powinniśmy się skupić bardziej na białku i warzywach. Nie polecam również jogurtów 0% tłuszczu- zazwyczaj mają więcej węglowodanów, niż ich normalne odpowiedniki. Ser żółty na kolację również nie jest tu najlepszą opcją... Na początku możesz chudnąć, ale podejrzewam, że stracisz głównie masę mięśniową, a nie tłuszczową. Dodatkowo spowolnisz swój metabolizm i szybko nabawisz się efektu jojo. Magda Tokaruk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odpowiedź! Na szczęście szybko zrezygnowałam z tej diety i nie zamierzam na nią wracać :)

      Usuń
  6. Za mało białka i tłuszczu, za dużo węglowodanów, zaczynając już od śniadania. Oczywiście rano potrzebne są węglowodany, bo dają kopa, ale to zdrowy tłuszcz i białko sprawią, że będziesz dłużej syta.Jogurt lepiej zastąpić serkiem wiejskim czy twarogiem, dodać do tego jakieś orzechy, kaszę, owoce. Na kolację też nie są potrzebne węglowodany w takiej ilości, bo organizm powoli powinien się szykować do spania. Chyba, że późno chodzisz spać i jeszcze przez długi czas po kolacji jesteś aktywna, ale to wtedy lepiej dorzucić 5 posiłek. Poza tym, rzuca mi się w oczy mała ilość warzyw i owoców - zalecane jest 5 porcji dziennie. No i zamiast chleba 2 razy dziennie, dobrze jest czasem zjeść jakieś inne węglowodany złożone, jak kasze, ryż, płatki.. ;) Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Umierałam od tego chleba, tym bardziej, że nie mogłam smarować go masłem. Dobrze, że zwróciłaś uwagę na warzywa - nie mogłam dorzucać sobie papryki czy pomidora do tych kanapek, bo usłyszałam, że "tyle warzyw ile wpisałem jest ok". Dziękuję za odpowiedź!

      Usuń
    2. Oj dziwny ten dietetyk.. Myślę, że sama ułożysz sobie znacznie lepszą, a jak coś, to ja mogę też spróbować coś Ci podpowiedzieć w razie kłopotu. Ciężko przedawkować warzywa, więc nie rozumiem, czemu nie mogłaś ich dokładać.. I nie ma za co. ;)

      Usuń
  7. Jak dla mnie ostatni posiłek za wcześnie, chyba że idziesz spać o 20. Na kolacje białko najlepiej, jogurty 0% nie są wcale takie zdrowe, tłuszcz jest potrzebny, aby organizm przyswajal witaminy rozpuszczalne w tłuszczach. Śniadanie musi być pożywne, to posiłek, który da nam kopa na resztę dnia. Pierś zawsze możesz ugrillowac, albo zrobić na parze przyprawiona :) powodzenia życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzę spać koło 23-24, więc wiem już dlaczego chodziłam padnięte jak mops już koło 20 :) Dziękuję za odpowiedź!

      Usuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety ale twoja dieta jest do kitu:( Za mało warzyw, za mało kalorii, za dużo chleba i musli z cukrem. Wejdź do niebieskoszarej i zobacz jak wygląda prawidłowo skomponowany jadłospis. Powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  10. Proponuję żebyś samodzielnie sprawdził jej zbilansowanie wykorzystując do tego dziennik diety, jeżeli jest właściwie zbilansowana to duży plus.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny, ciekawy blog, powodzenia życzę i zapraszam do mnie na wspólne tematy kom./obs ;) http://eathealthilyandkeepfit.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawa dieta. Polecę jej mojej koleżance. Dzięki i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mało różnorodna ta dieta w sumie... ale co mnie zaskakuje, dość obfita, tzn nie skazuje nas na głodowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Obczaj sobie Kcalmar - dieta i przepisy :) to fajna aplikacja dietetyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Interesujacy blog,zapraszam na swoj

    OdpowiedzUsuń
  16. Powszechny kult ciała i urody spowodował, że tylko niewielka grupa osób jest szczęśliwa. Większość dąży do boskości, zmieniając ciało i ubiory, inwestując w siebie, żeby być jeszcze wspanialszym, eksperymentując z głodówkami i dietami, ale z reguły jest to złe odżywianie. Każdy z tych wynalazków albo niszczy metabolizm albo powoduje efekt jojo. Naprawdę jedynym sposobem jest zaufanie dobremu dietetykowi.

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie każdy komentarz, który tu zostawisz. Możliwe, że wniesie on wiele do procesu mojej przemiany. Postaraj się jednak nie poniżać ani nie obrażać tutaj nikogo.
Aleksandra Chudnie